Haloo Suomi – kuuleeko kukaan?

31.03.2017 -

Elämme päivittäin viestien ristitulessa ja infoähkyssä. Uutisia, puffeja ja pr:ää pusketaan läpi kaikissa kanavissa. Puhumattakaan totuudenjälkeisen ajan valeuutisista ja samanmielisten some-uhosta.

Yrityksillä ja yhteisöillä on oikeus ja kohtuus saada asialleen sen ansaitsema huomio ja päästä aitoon vuorovaikutukseen sidosryhmiensä kanssa. Kilpailu lukijan ja kuulijan ajasta on kuitenkin kovaa, usein vastaanottokykykin tiukassa.

Ajattelu auttaa eteenpäin

Monesti mahtava bisnesidea tai tärkeät tavoitteet hämärtyvät myös korporaatiojargoniin, esimerkkinä tuokin käsitekammotus… Koukeroisesti kirjoitettua ei ole loppuun asti puntaroitu. Tarvitaan tajuntaan meneviä viestejä ja tarkkaa taajuutta: sekä tuoreen ajattelun kirkastama asia että oikeat väylät vaikuttamiseen.

Tehokkaasti toimivat viestit ovat selkeitä ja yksinkertaisia – parhaimmillaan mieleen iskostuvia. Vaikuttavuutta parantaa puhuttelevuus myös tunnetasolla.

Vahvoille viesteille rakentuu samalla yrityksen tai yhteisön tarina: miten kerrot vaikkapa kahvilajonossa ymmärrettävällä arkikielellä ja mukaansatempaavasti, mitä yhteisösi tekee, mistä tulette ja minne olette matkalla?

Tarinasi tarvitsee strategian

Ytimekkäät viestitkään eivät pitkälle kanna, jos ne ovat silmänlumetta vailla strategista pohjaa. Kaikki kumpuaa kirkastetusta strategiasta, jota on ilo avata ja joka vie kohti kestävää menestystä.

Onko yhteisölläsi selkeä, houkuttava visio? Mitkä ovat tavoitteenne tänään ja ensi vuonna? Millä keinoilla matkaatte menestykseen? Tunnistaako tiekarttanne oikeat vaikuttajatahot?

Ideasi ansaitsee strategian. Ja tarinasi tarvitsee ajan, paikan ja tilan.

Trumpismien ja le penien kevät 2017. Yleinen häly ja monenlainen mediatulva vyöryy vuolaana – tämänkin lukemiseen olet käyttänyt arvokasta aikaasi😉. Miten varmistat, että asiasi saa arvoisensa vastaanoton?

Kukaan ei ole seppä syntyessään. Mutta me hopiasepät olemme valmiita tarttumaan tehtävääsi, sillä olemme synnyttäneet ja terävöittäneet viestejä ja tarinoita eri yhteyksissä jo puoli vuosisataa. Haluamme ideoida ydinviestisi puhuttelevaan muotoon, auttaa sinua kertomaan tarinasi vakuuttavasti ja saada asiasi vaikuttamaan siellä, missä sinulle olennaiset yleisöt ovat. Haluamme takoa hyvää.